Konstanta je neka vrednost koja ne može da se menja tokom izvršavanja programa. One mogu biti literalne, iliti kako se u žargonu kaže, hardkodovane vrednosti koje se koriste u kodu. Na primer, unesemo broj 21, 22, 23 itd.. Međutim, to se ne preporučuje. Bolje je koristiti imenovane konstante. Deklarišemo konstantu, damo joj ime i potom je koristimo dalje.
U Pajtonu je doduše moguće promeniti vrednosti konstante, ali u ostalim jezicima ne. U programu C# to deklarisanje i davanje vrednosti konstanti, kojoj na primer damo ime PI izgleda ovako. Kada deklarišemo konstantu moramo da joj damo i vrednost.
const double PI = 3.14;
Varijabla iliti promenljiva je mesto u memoriji koje sadrži određeni podatak. Taj podatak može da se menja tokom izvršavanja programa.
Svaka varijabla ima tri karakteristike: ime, tip podatka i vrednost. Ime je jedinstvena lokacija u memoriji, dok tip podatka može biti tekst (string), broj (integer, float …) i slično. Kada deklarišemo (definišemo) varijablu tada treba da joj damo ime i tip podatka koji će ona sadržati. Nije neophodno da joj odmah damo vrednost. U Pajtonu, za razliku od drugih programskih jezika, nije neophodno da varijabli definišemo i tip podatka. To će on sam da uradi. Dovoljni su samo ime i vrednost
Opseg (scope)
Varijabla ima i svoj opseg, odnosno prostor u kome ona važi. To je deo koda gde se ona vidi i gde može da se koristi. Uglavnom je to klasa ili metoda u kojoj je ona definisana.